The Forward Club 2023 wrapped

In ons gezellige Bossche kantoor kijken we als team al met de grootst mogelijke nieuwsgierigheid naar alles wat in 2024 op ons af gaat komen. Bij The Forward Club zijn we meesters in vooruitblikken, maar vergeten we meer dan eens om stil te staan bij wat geweest is.

Naast vooruitkijken, moeten we natuurlijk ook terugkijken. Daarom zetten we onze glazen bol tijdelijk in de kast en delen we in dit blog onze meest spraakmakende insights en highlights van 2023. Enjoy!

Knallend van start in januari, februari en maart met Frederique

Na een half jaartje weg te zijn geweest, mocht ik opnieuw het TFC-club abonnement afsluiten. Met goed gevulde oliebollenbuiken stortten we ons op de vitale samenleving van de toekomst voor publieke vastgoedbeheerder SRO. Vanuit trendonderzoek, expert interviews, en vele analytische brainstorms hebben we scenario’s gevormd en namen we SRO mee op een proefritje door de toekomst

Ik ben ook groot fan van teams kortstondig, energiek én positief onder te dompelen in te toekomst. Zo nam ik samen met Lieke het management van een particuliere onderwijsorganisatie mee op Expeditie Toekomst. Als kers op de taart sloten later ook alle 60 collega’s aan bij de trendssessies en werd zo de inspiratie als olievlek de organisatie in verspreid. Missie accomplished!

1/3 scenario illustraties van de vitale samenleving door Jill Heesbeen

April, mei en juni met terug van weggeweest Talisa

Voor mij startte het zakelijke jaar pas in april, het eerste kwartaal bracht ik namelijk door in een babybubbel vol luiers, melk en eerste lachjes. Van rustig opstarten was geen sprake, want er was geen tijd te verliezen om op de trein van nieuwe projecten te springen.

Zo gaven we in april en mei de training Trendwatching Like a Pro aan een innovatieteam bij ABN AMRO, verzorgden we de keynote en breakouts op het jaarlijkse supply chain event van Jumbo, faciliteerden we verschillende brainstormsessies en gingen we op Expeditie Toekomst met Nike.

Mijn persoonlijke hoogtepunt was de start van een toekomsttraject met bouwmaterialenleverancier TABS Holland. Trendonderzoek doen en scenario’s bouwen is mijn absolute favoriete bezigheid binnen The Forward Club, dus duiken in de toekomst van de bouw was een heerlijke binnenkomer na mijn verlof.

Zonnig onderzoek met Lieke in juli, augustus en september

De zomer stond grotendeels in het teken van zonnig onderzoek. We doken verder in de toekomst van het bouwdomein in Nederland en leerden en passant over zelfgroeiende schimmels, gevels van olifantengras en het leasen van kozijnen. De scenario’s die we ontwierpen vanuit ons onderzoek, speelden we in september strategisch uit met een team vol jonge talenten van TABS Holland.

In augustus zetten we twee dwaalgebieden in de Bossche binnenstad in de spotlight. Voor mij als rasechte Bossche is het een feestje om de onderscheidende waarde van de straten waar ik al mijn hele leven kom, samen met ondernemers en bewoners naar voren te brengen.

Het grote hoogtepunt van het derde kwartaal was natuurlijk de start van Frederique als onze eerste werknemer. De afgelopen jaren was ze al betrokken als stagiaire en freelancer, maar nu is ze echt onderdeel van de club.

Floortjes marathon in oktober, november en december

Het laatste kwartaal begon ik met mijn persoonlijke favoriet: Dutch Design Week Trend Tours. Diverse organisatie meenemen in de wereld van trends en innovatie vind ik een van de leukste dingen om te doen. Mijn hoogtepunt? Het mee faciliteren van een Trend Tour voor medewerkers van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Als Chief Inspiration mocht ik mijn creatieve ei kwijt in de maandelijkse inspiratie updates. Zo ben ik de toekomst ingedoken van steden, musea en zwangerschappen. Van AI-kunstwerken van dromen tot een scenario over kunstmatige baarmoeders waar je voor 15.000 euro een baby van je dromen kunt ontwerpen. De ‘wat als’ mindset van het Forward Team is goed gestretcht.

Helaas zit mijn tijd bij The Forward Club erop, maar mijn stage is echt de klapper op mijn oud-en-nieuw-vuurpijl.

The Forward Club’s 2023 in een vogelvlucht

Zo, dat waren dé TFC-parels van 2023. Als ondernemers hebben we de afgelopen jaren keihard gewerkt. We zijn enorm trots op waar we staan, we koesteren de samenwerkingen met onze vooruitstrevende opdrachtgevers en we geven een dikke shoutout naar iedereen die The Forward Club heeft laten groeien.

In plaats van het volgende actieplan op te tuigen, gaan we nog een flink potje nagenieten, tijd doorbrengen met onze dierbaren en onze toekomstbatterij opladen voor het nieuwe jaar. Het Forward Team wenst jullie heerlijke feestdagen.

Sta je te popelen om het nieuwe jaar af te trappen met ons als toekomstpartner? Plan dan alvast een gratis futurefit gesprek in voor 2024 om te sparren over de vraagstukken binnen jouw bedrijf. See you there!

Onze 5 favoriete innovaties van 2023

5 Digital Twin innovaties die ons leven binnen 5 jaar veranderen